به گزارش به وقت مطالبه از تبریز، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه کارگروه آپفن استان بر لزوم تغییر رویکردهای آموزشی تاکید و اظهار کرد: معمولا هر تغییری با حواشی، موانع و مقاومتهایی که از سر عادت رخ میدهد، مواجه است که در بسیاری مواقع این عادتها جامعه را به بنبست میکشاند.
وی افزود: رفتارها و سکنات آموزشی و پژوهشی ما در گذشته نتوانسته تحولات و تسهیلگریهای مورد انتظار را ایجاد کند که این امر نشان میدهد یک جای کار میلنگد و اشکالات مهمی در این عرصه وجود دارد که باید رفع شود.
فرشکاران تصریح کرد: اگر در بستر سلامت اداری پیامدهای منفی بروز میکند حاکی از این است که آموزشها و پژوهشهای ما فاقد فرآیندشناسی و بهبودبخشی در بطن خود بودهاند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجانشرقی اذعان داشت: لازم است رویکرد تغییر را با بهرهگیری از حوزه دانش، نوآوری، آموزش و برگزاری کارگاههای خاص ایجاد کنیم تا این تغییرات در جهت خدمت و ملموس باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزشها باید فهم عامه کارکنان را در نظر بگیرد و از متدهای علمی بهرهمند شود تا بتواند ما را از وضعیت روندی و روزمره گذشته که موروثدار آن هستیم خارج کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجانشرقی افزود: در آموزش باید به نگاههای نو بها داده شود و بازخورد و خروجی دورههای آموزشی کارکنان دستگاههای اجرایی ایجاد، تسهیل و تسریع خدمات بهینه باشد.
در این جلسه مدیر مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آیندهنگری سازمان مدیریت و برنامهریزی به ارائه گزارش عملکرد آموزشهای ضمن خدمت مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.
رقیه فرید، به مواردی مثل سطوح چهارگانه اثربخشی دورههای آموزشی، اقدامات کیفیسازی و ارتقاء اثربخشی، نظارت بر حسن اجرا و آسیبشناسی دورههای آموزش ضمن خدمت و اقدامات برتر در حوزه آموزش اشاره کرد.
انتهای پیام/60026/س
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0