کد خبر : 9119
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

ضرورت بورسیه‌ شغلی نخبگان و طرح‌های محور استاد محور

ضرورت بورسیه‌ شغلی نخبگان و طرح‌های محور استاد محور

به گزارش به وقت مطالبه از تبریز، ناصر باقری مقدم شامگاه امروز نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز اظهار کرد:خوشبختانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژه‌ای به بنیاد نخبگان دارد و امیدواریم در سال جدید فعالیت‌های چشمگیری را

به گزارش به وقت مطالبه از تبریز، ناصر باقری مقدم شامگاه امروز نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز اظهار کرد:خوشبختانه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژه‌ای به بنیاد نخبگان دارد و امیدواریم در سال جدید فعالیت‌های چشمگیری را در این حوزه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در سال جدید بر روی آن‌ها تأکید داریم عبارت است از بورسیه‌ شغلی نخبگان، طرح‌های محور استاد محور و دانشجو محور. همچنین ما از رؤسای دانشگاه‌ها این خواسته را داریم که بنیاد ملی نخبگان را بخشی از سیستم آموزش عالی کشور دانسته و با همکاری و همدلی اجازه ندهیم نخبگان ما از کشور مهاجرت کنند.

ارتباط خوبی بین سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مراکز آموزش عالی وجود دارد

قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه‌ پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت نیز طی سخنانی گفت: توجه به مهارت‌آموزی در آموزش عالی را باید به فال نیک بگیریم چراکه بخشی از خروجی‌های دانشگاه اکنون جزء ورودی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.

علی حسین شهریور ادامه داد: اکنون ارتباط خوبی بین سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها وجود دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

هدف از این سفرها بررسی مشکلات و چالش‌های سیستم آموزش عالی کشور است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هدف از این سفرها بررسی مشکلات و چالش‌های سیستم آموزش عالی کشور است، گفت: مجلس شورای اسلامی چهار اقدام اساسی در بحث آموزش کشور انجام داده است که اولین موضوع بحث انتقال مسئولیت آموزش کودکان تا شش سال از بهزیستی به آموزش و پرورش است که بعد از سال‌ها امروز شاهد هستیم که مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

علیرضا منادی ادامه داد: ما در بحث رتبه بندی معلمان -که ۵۰ همت اعتبار را به خود اختصاص داد- دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که هدف اول ارتقاء سطح کیفی آموزش از طریق افزایش رقابت بین معلمان و دومین هدف بالابردن شأن و منزلت معلمان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را سومین اقدام مهم مجلس برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و علی‌رغم تمامی مخالفت‌هایی که وجود داشت، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حقوق اساتید دانشگاه‌ها هستیم که ۳۰ درصد در دولت قبل و ۳۰ درصد نیز در این دولت اعمال شده است. اعتبار اختصاص یافته به این قانون نیز حدود ۶۰ همت است.

منادی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را چهارمین و مهم‌ترین اقدام مجلس شورای اسلامی در بحث آموزش برشمرد و یادآور شد: با اجرای این قانون تمامی موانع شرکت‌های دانش‌بنیان اعم از مشکلات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و… از میان برداشته شد و درواقع می‌توان گفت شاه بیت این قانون، صدور مجور برای اساتید در ثبت شرکت دانش بنیان بود.

براساس این گزارش، رؤسای دانشگاه‌های استان نیز هرکدام نقطه نظرات، دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه‌های استان را در این جلسه مطرح کرده و بر ضرورت توجه ویژه‌ دولت و مجلس به دانشگاه‌ها تأکید کردند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.